Makuhermoja kutkuttavat Lilat macaron leivokset

Kesä  tulossa kohisten ja varmaan monessa juhlapöydässä näkyy tänäkin kesänä nämä ihanan värikkäät Macaron leivokset. Näihin löytyy erilaisia ohjeita jota kaikki leipurit testailevat, löytääkseen itselle parhaan reseptin. Niin minullekin käynyt ja olen tyytynyt blogissani olevaan reseptiin, koska se ei ole  pettänyt minua vielä kertaakaan.Täytevaihtoehtojakin olisi vaikka kuinka, mutta tällä kertaa tuo mustikka kutsuu minua. Lisäksi testailin, miten leivinalusta vaikuttaa macaronien onnistumiseen? Ja ainakin minä totesin sillä olevan suuren merkityksen. Paras alusta on uunin kestävä silikonien alusta. En tarkoita kaupoista saatavaa macaron mattoa, vaan kunnollista silikoni leivonta-alusta. Josta kuva liitteenä.  Niissä pursotusjälki pysyi tasaisena, vaikka peltiä kuinka kopautteli. Ja pitsi nousi tasaisesti. Minulla on jo pitkään ollut haaveissa tehdä mustikkatäytteisiä Macaroneja, ja nyt sain sen toteutettua. Nämä ovatkin mahdottoman hyviä joten varmasti tulee tehtyä uudelleen. Aiemmassa reseptissä löytyy Passion-Valkosuklaa täyte ja nyt kirjoittelen tähän Mustikka-Suklaa täytteen ohjeen. Itse macaron reseptiin pääsette TÄSTÄ

Mustikkaganache

250 g mustikkapyrettä
310 g maitosuklaata
30 g glukoosia
0,8 g sitruunahappoa

Sulata mustikkapyrettä. Kuumenna mustikkapyrettä, glukoosi ja sitruunahappo.
Sulata maitosuklaa vesihauteessa, sekoita nuolijalla koko ajan seos tasaiseksi. Siirrä pursotuspussiin jäähtymään jääkaappiin.

Tätä tuli isohko määrä ja mulla kesti hyytyä sopivaksi vasta yön yli. Jotta sain pursotettua puolikkaalle. Mutta sitten toimi loistavasti.

Mustikka Macaron


Mustikka Macaron
Hyvä Silikoni matto macaroneille.

Kommentit

  1. Voi Irma nämä ovat niin mahtavia, kauniita ja herkullisen näköisiä :) Olet kyllä todella taitava näissä macaroneissa. Minun pitäisi tehdä pian juhliin macaroneja. En osaa valita makuja tai värejä. Haluaisin hempeää ja tyttömäistä. Tämä lila voisi olla yksi vaihtoehto.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi Anni kiitos kovasti. Mulla oli jo pitkään ollut mielessä nämä mustikkaiselta Macaronssit, ja nyt oli mahdollisuus tehdä näitä, ja ovatkin yksi minun suosikeistani tämän jälkeen. Tuo pyreestä tuleva mustikan maku on niin aito, joka toi melkeinpä kesän jo mieleen. Hempeää minun mielestäni on nuo ihanan vaaleanpunaiset ja vaalean keltaiset värit leivonnassa. Minäkin haluaisin tehdä keltaisia seuraavaksi.ja kun tekee ison taikinan niin sitten voisi tehdä monen värisiä. Värikästä tulevaa kesää Anni sinulle😀

      Poista
    2. Teetkö Irma yleensä aina sillä italialaisella marengilla, josta tosiaan tulee tosi iso taikina? Taidan tehdä myös sillä. Mistä nuo matot olitkaan ostanut? Voiko nniitä uudelleen käyttää?

      Poista
    3. Anni , teen todellakin tällä ohjeella, meinasin kyllä joku päivä kokeilla sitä suklaspossun helppoa macaron reseptiä. Tästä tulee paljon kyllä mutta musta se on hyvä asia. Itse asiassa mulla on tästä vielä tuplasti suurempikin ohje. Chez Mariuksesta olen ostanut silikonimatto ja kävin siellä ostamassa lisääkin itselleni tällä viikolla. Ovat arvokkaita , mutta hintansa väärtejä.

      Poista

Lähetä kommentti

Suositut tekstit